BOSTADSRÄTTSFÖRENING


EN HÅLLBAR INVESTERING & VÅR REKOMMENDATION


Antalet elbilar väntas bli många gånger fler inom snar framtid och Sverige tillhör en av de snabbaste marknaderna i världen. Det är en säker och hållbar investering att satsa på fler laddstationer. Detta gröna initiativ ger inte bara stor nytta till de som bor och besöker bostadsrättsförening, utan ökar även fastighetens värde. Vår rekommendation är att inte binda sig till dyra och efterkloka månadsavgifter där man hyr sina laddastationer av diverse leverantörer. På något kortare sikt (ungefär 2 år) är det oftast mer ekonomiskt gynnsamt för er att köpa och att äga laddstationerna!
Naturligtvis går det att utöka med fler laddstationer med tiden
och anpassa lösningar efter ert specifika behov. Vi har en stor erfarenhet av att installera laddlösningar hos bostadsrättsföreningar och processen sker enligt följande:

portal - ID-EL AB

1. INTRESSEANMÄLAN (KLICKA HÄR)

Här får vi en första bild kring era behov och tar kontakt med er för att besöka er bostadsrättsförening. Redan innan besöket identifierar vi viktiga aspekter och börjar ställa oss in på att skräddarsydda en laddlösning efter era unika behov.

2. BESÖK HOS ER

Här får vi en ännu djupare förståelse för vilka möjligheter och hinder det kan finnas hos er. Vi analyserar noggrant vi mer i detalj med siktet på att uppnå absolut bästa möjliga resultat för er bostadsrättsförening.

3. OFFERT

Efter analysen presenterar ett förslag på hur vi mest kostnadseffektivt kan erbjuda er unika lösning. Ni får också en uppfattning på när vi kan beräknas bli klara med installationen. Som en del av regeringens miljösatsning kan man få ekonomiskt stöd för installation av via Naturvårdsverket (klicka här). Bidraget täcker upp till 50% av material- och arbetskostnaderna för installation av laddstationer och har ett maxbelopp på 15 000 kr per laddplats. Vid fall av att ni accepterar offerten inleds nästa steg.

4. PROJEKTMÖTE

Vid detta möte träffar vi er för att ni tillsammans med vår projektledare/installatör ska planera allt kring installationen. Detta för att säkerställa en smidig process för alla berörda, kvalitetssäkring och god kommunikation hela vägen genom projektet.

5. INSTALLATION

Här inleds installationen av våra certifierade elektriker. Konfigurering och drift sätts i gång för att säkerställa en omgående laddning av era elbilar. Naturligtvis avslutats installationen med återställning och egenkontroller av systemet.

6. GARANTI & SERIVCE

Vi överlämnar genom att hålla i en utbildning för att säkerställa att ni har den kunskap som krävs för att maximera er laddlösning. Vi lämnar självklart 1 års garanti på utfört jobb, och finns tillgänglig vid behov av service även därefter.

appen - ID-EL AB

Med Monta-appen får den som ska ladda sin elbilåtkomst till laddaren och full överblick kring sin laddning. Betalning kan ske via en nyckelbricka, kreditkort, Google eller Apple Pay – den betalningslösning som användaren önskar. Självklart funkar systemet även utan appen!

Untitled 1 - ID-EL AB

HANTERING & BETALLÖSNING


Marknadsledande betallösningen Monta Services är den lösning vi erbjuder genom vårt samarbete. Detta för att ni enkelt ska kunna kontrollera och hantera era laddplatser, samtidigt som era användare har en smidig hantering av laddning. En helhetslösning som innebär en enkel hantering för ägare av laddplatser att hantera b.la. laddboxar, betalning, transaktioner och användare. Monta är med hela vägen från integration till hantering och rapportering utan 3:e part, en stor trygghet för er! Bland många fördelarna med Monta Services är:

Skräddarsy er unika prismodell

Bestäm vilka laddningsavgifter ni vill ha och skapa olika prissättningar för olika typer av användare. Överför alla intäkter direkt till er organisations konto. Övervaka betalningar i realtid.

Håll era användare nöjda

Användarna betalar direkt vid laddaren och kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Om ni vill kunna ladda en hel bilflotta går det att ordna mycket enkelt.

Styr över tillgänglighet

Schemalägg när ni vill att era laddare
ska vara tillgängliga för allmänheten – och när de inte ska vara det. Mellan privat och offentligt läge. Generera intäkter till föreningen.

Inget pappersarbete

Fullt automatiserat. Ni slipper manuell hantering och har ändå full kontroll över all laddning, alla användare, betalningar och åtkomstnivåer.

Alltid uppgraderad

Nya smarta funktioner lanseras kontinuerligt för att ni alltid ska
kunna ligga steget före i en snabbt föränderlig bransch.

Support dygnet runt

Vid behov når ni Montanas service oavsett tid under dygnet, detta via telefon, e-post eller chat.

INTRESSEANMÄLAN

FYLL I NEDAN SÅ ÅTERKOPPLAR VI SNARAST.

Antal stationer: 3
Jag accepterar er integritetspolicy som finnes att läsa här.
Rulla till toppen